Serviceavtal

  • Enkel ekonomisk översikt
  • Enkla avtal där prissättning är överskådlig
  • Enkelt för kunden att få sin IT utrustning dokumenterad och ha koll på den
  • Endast ett mail eller telesamtal för att felanmäla

Vissa månader kanske vi måste lägga många timmar hos er, andra bara övervakar vi och går igenom checklistan. Checklistan innehåller det som behövs för att just erat kontor skall fungera. Vi samlar in kontaktuppgifter till era leverantörer av till exempel hemsida, bredband, ekonomisystem med flera sedan håller vi kontakten med dem åt er.

Vi hanterar eran/era server/servrar, era konton, och er mail. Vi kommer med förslag på förbättringar (en åtgärdslista), oftast, vid uppstart,  blir det en lista på kanske 20 punkter som måste tas om hand direkt. Backup är nog det vanligaste kunder slarvar med, man har inte helt klart för sig kanske vad som behöver backas upp och hur man skyddar sina datafrån både brand, stöld och vatten.

 

Hur kommer vi igång?

I samband med uppstart tas en dokumentation gällande just era system. Brukar bli ett dokument på 15-20 sidor. En intervjun som tar 1-2 timmar sedan tar det ungefär lika lång tid för oss att sätta oss in i era system. Detta besök, och den dokumentation det utmynnar i, lägger grunden för en offert på just er drift – er  All-incsuive”-kostnad. Detta är också det enda som kostar något utöver den vanliga månads/kvartalstaxan, för närvarande 1.900:- då ingår såklart åtgärdslistan på förbättringsförslag och dokumentationen även om ni inte tecknar avtalet. När ett avtal tecknat  samlar vi också in lösenord för administratörer, brandväggar, trådlösa nätverk osv. Vi installerar övervakning och ser till att det som står på åtgärdslistan klaras av. Sedan är vi igång tillsammans!